Σύγχρονες Εκπαιδευτικές Τάσεις - Σύντομη Παρουσίαση:
Σύγχρονες Εκπαιδευτικές Τάσεις - Σύντομη Παρουσίαση:
Flipped Classroom
Ο μαθητής μελετά το θεωρητικό κομμάτι του μαθήματος, μέσω ενός ενδιαφέροντος τρόπου π.χ ένα video, στον δικό του ρυθμό. Ο δάσκαλος παίρνει το feedback μέσω κάποιας εκπαιδευτικής πλατφόρμας, το οποίο χρησιμοποιεί αργότερα στη τάξη. Έτσι, μέσα στη τάξη εκοικονομείται χρόνος για περισσ΄τερες ευκαιρίες συνεργατικής μάθησης ή βιβματικών δραστηριοτήτων, που προωθούν τη χρήση της γλώσσας.
2. Mediation in Classroom
Ο καθένας απο εμάς αποδέχεται κάποες πληροφορίες τις οποίες στη συνέχεια θα πρέπει να κατανοήσει, να επεξεργαστεί και να μεταβιβάσει στους υοόλοιπους. Αυτό όμως απαιτεί ένα σύνολο δεξιοτήτων για να γίνει πραγματικότητα. Χρησιμοποιώντας τη διαμεσολάβηση στη τάξη, οι μαθητές μεταμορφώνονται σε social agents που αποδέχονταιμ παράγουν και συνδιαλέγονται πληροφορίες μέσα σε ποικίλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, επιτρέποντας έτσι την επικοινωνία πέρα απο γλωσσικά ή πολιτισμικά εμπόδια.
3.Clil (content and language integrated learning)
Η μεθοδολογία clil γνωστή ως "Ολοκληρωμένη εκμάθηση περιεχόμενου και γλώσσας ΟΕΠΓ", επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να διδάξει το παιδί ένα γνωστικό αντικείμενο (περιεχόμενο) μέσα όμως απο τη ξένη γλώσσα. Ένα παράδειγμα τέτοιο αποτελεί π.χ η διδασκαλία της μελέτης περιβάλλοντος μέσα όμως από τη ξένη γλώσσα. Με τον παραπάνω τρόπο αυξάνεται το ενδιαφέρον των παιδιών με κάτι διαφορετικό, παροτρύνεται η ενθάρρυνση τους ενεργά μέσα στη τάξη καθώς και η ουσιαστική χρήση της γλώσσας μέσα σε αυτή.
4.FTF learning - Online learning - Blended learning-Hydrid learning
Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει φέρει επανάσταση στον τομέα της εκπαίδευσης, επιτρέποντας στους εκπαιδευτικούς να εφαρμόζουν ποικίλους τρόπους διδασκαλίας και να μεγιστοποιούν τις ευκαιρίες για ουσιαστική μάθηση, ελαχιστοποιώντας παράλληλα εμπόδια, τοπικά ή χρονικά. Σε αυτό το πλαίσιο, πέρα απο τον παραδοσιακό τρόπο μαθήματος FTF (face to face) ή το online learning, υποστηρίζεται και η μεικτή μάθηση (blended learning) αλλά και η υβριδική μάθηση (hydrid learning). Η μεικτή μάθηση συνδυάζει προγραμματισμένες εναλλασσόμενες ώρες online και face-to-face διδασκαλίας, ενώ η υβριδική επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να έχει στην τάξη του ταυτόχρονα κάποιους μαθητές με φυσική παρουσία και κάποιους άλλους συνδεδεμένους online. Οι συνδυασμοί πραγματικά είναι πολλοί!
5.Mixed-Ability classes
Πρόκειται για μια εκπαιδευτική πρακτική που ενθαρρύνει την ομαδοποίηση μαθητών με διαφορετικές ικανότητες, γλωσσικές και μη, σε μια τάξη και κάτω από τις ίδιες οδηγίες. Η παρούσα πρακτική παρουσιάζει ιδιαίτερα πλεονεκτήματα καθώς μαθητές και εκπαιδευτικοί αναπτύσσονται σε ένα τέτοιο περιβάλλον και ο καθένας με τον δικό του τρόπο, μέσα από την ανάγκη εύρεσης λύσεων και στρατηγικών, απέναντι σε διάφορες προκλήσεις που προκύπτουν. Πέρα από αυτά σε ένα τέτοιο ποικίλο περιβάλλον ο εκπαιδευτικός μπορεί να εκμεταλλευτεί τις διαφορετικές εμπειρίες, γνώσεις και ικανότητες του κάθε μαθητή, δημιουργώντας έτσι ενδιαφέροντα student-centered μαθήματα.