Σε αυτό το στάδιο οι μικροί μας μαθτές περνάνε σταδιακά στη μελέτη, χρήση και εξοικοίωση του γραπτού λόγου. Ανακαλύπτουν αυτά που μάθαιναν μέχρι τώρα, στις pre-junior τάξεις, πώς εκφράζονται στη ξένη γλώσσα σε γραπτό επίπεδο και παράλληλα χτίζουν τις ήδη υπάρχουσές τους γνώσεις, σε ένα υψηλότερο επίπεδο προφορικού λόγου.
Αυτές οι γνώσεις αναπτύσσονται και θεμελιώνονται με τις δραστηριότητες που αναφέρθηκαν πριν , οι οποίες όμως τώρα γίνονται πιο περίπλοκες, διατηρώντας το ενδιαφέρον τους. Παράλληλα, από αυτό το στάδιο και μετά, είναι σημαντικό να δίνεται έμφαση και σε μια πρώτη επαφή με τη κουλτούρα της γλώσσας που μαθαίνουν, καθώς αυτό βοηθά σε μια βαθύτερη κατανόηση της γλώσσας και διατηρεί το ενδιαφέρον των μαθητών σε πιο ουσιαστικό επίπεδο.